גל הטרור • הרב אליקים לבנון: "למנוע אספקת דלק לערבים למשך שבוע"

דוד לזר No Comments on גל הטרור • הרב אליקים לבנון: "למנוע אספקת דלק לערבים למשך שבוע"
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב שיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבני הציונות הדתית מאוכזבים מתגובת הממשלה לגל הטרור הפלסטיני המתמשך. רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר היום כי הוא מאוכזב מהממשלה עד כה וכי הרג של מחבלים לא מפחיד אותם, אלא רק ענישה קולקטיבית. לדעתו, יש להוציא צוי חירום שיאשרו הריסת בתים בתהליך מהיר ולהילחם בגל הטרור האחרון באמצעות "חשיבה מחוץ לקופסה".

עוד הוא הוסיף כי  "יש למנוע אספקת הדלק לערבים ביהודה ושומרון בכדי למנוע פיגועי דריסה", את הדברים אמר בראיון לגלי ישראל.

"ההנחיות לתושבי השומרון הן שיש להמשיך לחיות ולנקוט בכל אמצעי הזהירות שעומדים לרשותנו", אמר הרב לבנון. כאשר נשאל כיצד לדעתו ניתן להתמודד עם גל הטרור האחרון, הוא אמר כי "יש לעלות לרמה המדינית ולשאול מה מדינת ישראל עושה? מדוברים בפיגועים עממיים ובהם יש ללחום בצורה עממית. להפסיק להתמגן ולעבור לפעולה התקפית – ליזום פעולה שתמנע את הפיגועים הבאים, למשל הוצאת תקנה לשעת חירום, לעקוף את כל בתי המשפט ולזרז הריסתם של בתי מחבלים. אם הממשלה הייתה מוציאה תקנת חירום שתוך 24 שעות הורסים בית, אז אולי נגיע לסדום ועמורה כמו שהשופט אליקים רובינשטיין אמר, אבל עם בית אחד הרוס ופחות נרצחים".

לגבי פתרונות נוספים למצב ואמר כי "אם כל רכב משמש לטרור, נמנע הספקת דלק כעונש קולקטיבי. מה יותר קל מלקבוע שאין אספקת דלק לערבים ביהודה ושומרון למשך שבוע. רכבים לא ייסעו פשוט ולא יהיו פיגועי דריסה. אלה הפתרונות שאנו צריכים לחשוב עליהם." כאשר נשאל לגבי הענישה הקולקטיבית ואם אין זה מספיק להעניש את המפגע לבדו, אמר כי "ערבים השתמשו רבות ובמשך חודשים ארוכים ברכבים על מנת לבצע פיגועי דריסה אז בואו נלמד להתגונן מפני פיגועי דריסה. זו אינתיפאדה עממית ויש לדכא אותה בצורה עממית בענישה קולקטיבית. להם לא איכפת מהחיים והרג לא ירתיע אותם. הרס בתים ועונשים קולקטיביים ירתיעו אותם".



0 תגובות